Beez, the bicycle touring trailer made in France

Beez, the only 16-inches single wheel trailer in glued laminated wood and steel structure.

  • Ultra-light weight : less than 5 Kg

    Ultra-light weight : less than 5 Kg

    The easily towable load behind a bicycle is not infinite, what you save in trailer weight, you gain in payload. The Beez is the lightest self-cushioning trailer on the market.

  • Longevity : steel frame

    Longevity : steel frame

    The steel structure guarantees rigidity and longevity. It allows a saving repair at a lower cost when traveling off the beaten track (it is easier to weld steel than aluminum).

  • Large carrying capacity : 20 Kg or 100 L

    Large carrying capacity : 20 Kg or 100 L

    Strapped to the steel “luggage” bar, your backpack, travel bag or even better waterproof bag, follows you everywhere. The space under the tray allows you to hang a tent.

  • Simple and total disassembly : compact transport

    Simple and total disassembly : compact transport

    Easily and completely removable. Its small size once dismantled allows it to disappear in a bag to travel neither seen nor known by bus, train and even by plane (at no additional cost)..

  • Driving comfort : self-cushioning structure

    Driving comfort : self-cushioning structure

    The laminated wood structure provides flexibility and cushioning, just like a skateboard deck. It replaces heavy and maintenance-intensive mechanical damping systems.

  • Hitching on axelHitching to the axel in 30 seconds. Compatibility with all 26 to 29 inch hollow axle bikes : road, mountain bike, tandem, recumbent bike. Compatible with 10 and 12 mm axles

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    Hitching on axel

    Hitching to the axel in 30 seconds. Compatibility with all 26 to 29 inch hollow axle bikes : road, mountain bike, tandem, recumbent bike. Compatible with 10 and 12 mm axles

Caracteristics

Design and manufacturing in France

  • Dimensions mounted in cm (excluding mudguard and flag) : L 163 x l 40 x h 40
  • Dimensions dismantling en cm : L 85 x l 40 x h 20
  • Length behind the bike :123 cm    
  • Ground clearance : 25 cm
  • Maximum luggage dimensions in cm : L 75 x l 40 x h 40
  • Cargo volume : jusqu’à 100 L 
  • Useful mass : jusqu’à 20 Kg
  • Maximum recommended speed under load : 40 Km/h
  • 90l waterproof bag provided

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Testimonials


  • Sophie et David
    NORVEGE

Press release


  • La Beez affronte la Grande Traversée du Massif Central en VTT – EN

    Paru sur le blog partir-en-vtt.com
    Test de la remorque à vélo Beez par Loïc

    “La première sortie confirme mes premiers sentiments, la remorque est parfaite en mode VTT tout comme sur la route. Le ressort naturel offre un confort de roulage et une sécurité indéniable. ”
    “Des puys à la mer, la remorque Beez a suivi mon VTT pour transporter une partie des affaires nécessaires à notre autonomie.”
    “la Beez s’est complètement révélée. Dans des passages toujours plus durs elle n’a pas cessé de m’impressionner. Parfois, j’avais l’impression de faire du VTT sans porter les 10 à 15 kilos de matériel qui roulaient derrière moi.”

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  • Retour d’expérience d’une utilisation en situation réelle pendant un mois – EN

    Paru dans carnet d’aventures Magazine
    Test de la remorque à vélo Beez par Alexis Loireau

    “L’alliance bois-acier assure un excellent compromis entre souplesse, légèreté et robustesse : la Beez pèse environ 5 kg, soit un peu moins que toutes ses concurrentes.”
    “Cette remorque offre un grand confort d’utilisation même sur des sentiers un peu difficiles (…) si le vélo franchit l’obstacle, la remorque passe aussi !”
    “C’est pratique, facile à mettre en place et à enlever”

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  • Beecyclo, La nouvelle référence – EN

    Paru dans Vélo Vert Magazine
    Test de la remorque à vélo Beez par Yannick Owen

    “Le résultat est tout simplement impressionnant !”
    “(…) du sentier étroit bien tortueux entre les rochers, des petits sauts, de la prise d’angle en courbe. Eh bien ça suit ! L’ensemble tracté, aussi lourd que le vélo tracteur, se montre d’une discrétion étonnante.”
    “Le pilotage n’est que très affecté et l’on ne change finalement qu’à peine ses habitudes.”

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